Porsche nu renunță la proiectele sale: în ce investește gigantul auto
Porsche sprijină dezvoltatorul de combustibil HIF Global, care a început să fabrice combustibili sintetici pe bază de electricitate din hidrogen și dioxid de carbon folosind energia eoliană.
În timp ce Porsche se luptă pentru a-și electrifica flota în următorul deceniu, producătorul german de mașini sport investește în combustibili alternativi pentru a-și reduce amprenta de carbon.
Porsche sprijină dezvoltatorul de combustibil HIF Global, care a început să fabrice combustibili sintetici pe bază de electricitate din hidrogen și dioxid de carbon folosind energia eoliană. La începutul acestui an, Porsche a declarat că a investit 75 de milioane de dolari pentru un pachet de 12,5% din HIF Global.
Fabrica HIF din Chile se așteaptă să producă aproximativ 130.000 de litri de combustibil sintetic pe an în faza pilot, cu o capacitate anuală de 55 de milioane de litri (14,5 milioane de galoane) până la jumătatea deceniului și 550 de milioane de litri până în jurul anului 2027.
La tarifele actuale, fabrica poate produce eFuels pentru mai puțin de 2 dolari pe litru, a declarat șeful de cercetare și dezvoltare Porsche, Michael Steiner, jurnaliştilor, la un apel video marți.
Porsche va fi cumpărătorul inițial al eFuel, folosindu-l pentru a propulsa mașinile de curse la Porsche Mobil 1 Supercup și pentru mașinile din „Centrele de experiență” ale companiei.
De-a lungul timpului, eFuels ar putea alimenta modele precum mașina sport Porsche 911, pe care compania intenționează să o ofere în continuare ca model de motor cu combustie.
Potențialul pentru eFuels este semnificativ
„Porsche s-a angajat pe o cale dublu-e: mobilitatea electrică și eFuels ca tehnologie complementară”, a declarat șefa de achiziții Porsche AG, Barbara Frenkel, într-un comunicat.
Alte mărci ale Grupului Volkswagen sunt interesate să folosească și eFuels, a spus Steiner. Pe termen lung, se așteaptă ca HIF să vândă eFuels companiilor de petrol și gaze și altor producători de automobile care doresc să reducă emisiile de carbon ale flotelor lor.
Cu peste 1,3 miliarde de vehicule cu motor cu combustie în întreaga lume, dintre care multe vor fi pe drumuri de zeci de ani, combustibilii alternativi oferă proprietarilor de mașini existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al carbonului.
„Nu ne putem baza doar pe mobilitatea electrică în flota de mașini noi”, a spus Frenkel la începutul acestui an. „De asemenea, avem nevoie de soluții pentru a ne asigura că vehiculele existente și populația globală în creștere de vehicule contribuie la decarbonizare”.
HIF Global intenționează să construiască 12 locații comerciale în Texas, Chile și Australia și să producă zilnic 150.000 de barili de combustibil folosind 25 gigawați de surse regenerabile și aproximativ 25 de milioane de tone pe an de dioxid de carbon.
Acești combustibili alternativi oferă potențial și pentru alte sectoare, inclusiv pentru transportul maritim și aerian.
Fabrica HIF din Chile oferă condițiile ideale pentru producerea eFuels. Vântul bate acolo aproximativ 270 de zile pe an, permițând turbinelor eoliene să funcționeze la capacitate maximă.
Porsche nu renunță la proiectele sale: în ce investește gigantul auto